خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند خانه
مدرسه ی اول فرزند و مدرسه ، خانه دوم اوست و اگر این دو نهاد روش ها و
برنامه های هماهنگ نداشته باشند ، در روند رشد کودک اختلال به وجود می آید .
دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند .
بین روش ها و منش های خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد و
یکی از این دو کانون ، کار دیگری را خنثی نکند ، بلکه به عنوان دو جریان
همدل و مکمل عمل کنند . مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با
روشهای گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت
فرزندانشان فراهم کند .
برای برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه والدین وظیفه دارند به طور مرتب با
مدرسه ارتباط داشته باشند و با کسب اطلاعات کافی از وضع درس و اخلاقی دانش
آموزان تصمیم معقولی برای مشارکت در تربیت اتخاذ کنند .
از همین روی هر ماهه جلسات هماهنگی معلم با اولیای دانش آموزان در دبستان هوشمند نوآوران برگزار میگردد.
شکیبا باشید...