در حال بارگذاری

سیاست های راهبردی دبستان نوآوران

سیاست‌های راهبردی دبستان هوشمند غیر دولتی " نوآوران "

دبستان نوآوران با توجه به تحقیقات خود ارزش‌هایی را در ۷ سرفصل ۴۰ بند   به عنوان سیاست‌های راهبردی در نظر دارد .

الف)خانواده

۱-     نقش اصلی تربیت را به عهده خانواده می دانیم.

۲-     فعالیت‌های دانش آموز، برنامه های مدرسه و رویکرد مدرسه را به خانواده اطلاع خواهیم داد.

۳-     شرایط ممکن را برای مشارکت چند بعدی خانواده‌ها در مدرسه فراهم می کنیم.

۴-     مشاوره را نه به هدف ابلاغ راه حل بلکه به عنوان همراهی با خانواده در راه دستیابی به بهترین راه،یک اصل می‌دانیم.

 ب) نیروی انسانی

۵-     در آغاز دوره همکاری، رویکرد، برنامه ها و انتظارات خود را تبیین می‌کنیم.

۶-     شرایط رشد و ارتقای کارکنان را فراهم می‌کنیم

۷-     کارکنان در راستای رویکرد مدرسه، عمل می‌کنند.

۸-     برای پاسخگویی به نیازهای متنوع دانش آموزان از مربیانی با تخصص‌های متنوع استفاده می‌کنیم.

9-  پرسنل مدرسه در برنامه های مدرسه نقش مشارکتی دارند.

10-  همکاران مدرسه پایبند به اصول مذهبی با پرهیز از افراط و تفریط هستند.

پ) ارتباطات

11-  الزامات آموزش و پرورش را رعایت می‌کنیم.

12-  رویکرد خود را به جامعه معرفی می‌کنیم.

13-  تجربیات خود را با دیگر اعضای خانواده به اشتراک می‌گذاریم و از تجارب آنها بهره می جوییم.

14-  تعاملات ما بر اساس احترام و اعتماد است.

ت) یادگیری

15-  فرآیند یادگیری در دبستان ما مبتنی بر انگیزه های درونی است.

16-  یادگیری توسط کودک شکل می گیرد و مربی نقش تسهیل گری دارد.

17-  اشتباهات کودک به عنوان فرصتی برای یادگیری تلقی می شود و از کمترین میزان تنبیه استفاده می شود .

18-  در طراحی فرآیند یادگیری به تفاوتهای فردی دانش آموز توجه می کنیم.

19-  فرآیند یادگیری طوری طراحی می شود که تا حد امکان منجر به تجربیات عینی دانش آموز شود.

20-  در طراحی فرآیند یادگیری به رشد همه جانبه دانش آموزان توجه می کنیم.

21-  مدرسه رسالت آموزشی خود را به خانواده تحمیل نمی کند.

22- مدرسه رسالت آموزشی خود را به خاطر تاثیر پذیری از جو سازی ها ی احتمالی کنار نخواهد گذاشت.

23-  با ایجاد حداکثر تنوع در فرآیند یادگیری در حد امکان فرصت انتخاب گری به دانش آموز می دهیم.

24-  محتوای آموزشی برگرفته از زندگی طبیعی و واقعی کودک است.

ث) ارزشیابی

۲۵-  در طراحی فرآیند یادگیری به خود ارزیابی دانش آموز توجه می کنیم.

۲۶-  ارزشیابی هر دانش آموز را متناسب با روند رشد خودش انجام می دهیم.

۲۷-  مدرسه، ارزشیابی رفتارهای دانش آموز را به ویژگی های شخصیتی او تعمیم نمی دهد.

۲۸-  ارزشیابی نباید به مقایسه بین دانش آموزان منجر شود.

۲۹-  در ارزشیابی آموزشی، از روشهای مختلف جمع آوری اطلاعات استفاده می کنیم. نظیر مشاهده، گفتگو، ثبت تصویر، فیلم، جمع آوری تولیدات و

۳۰-  گزارش فعالیتهای کودک در مدرسه از طریق توصیف به خانواده به صورت منظم ماهانه ارایه می شود.

۳۱-  فرآیندها و برنامه های مدرسه را مستند می کنیم.

۳۲-  برای ارزیابی عملکرد مدرسه، نظام ارزشیابی میدانی خواهیم داشت.

 ج) دانش آموز

۳۳-  مدرسه برای کودکان نشاط آور است و تربیت کودکانی شاد از اهداف آن می باشد.

۳۴-  کودک قبل از ثبت نام، برای داشتن حداقل های لازم برای یادگیری، ارزیابی می گردد.

۳۵-  دانش آموزان خاص در صورت مهیا بودن شرایط حضور آنها در مدرسه، ثبت نام خواهند شد.

۳۶-  مدرسه تفاوت‌های فردی کودکان را به رسمیت می شناسد و در آموزش و ارزیابی به آن استناد می کند.

چ) ابزارها و فضاهای آموزشی

۳۷-  ابزارهای آموزشی مدرسه باید سطوح مختلف توانایی و علایق دانش آموزان را پوشش دهد.

۳۸-  مدرسه مجهز به نرم افزار و سخت افزار های فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

۳۹-  فضاهای مدرسه متناسب با تعداد دا نش آموزان است.

40- مدرسه مجوز های لازم را در سطوح هوشمند سازی دارا می باشد.


شکیبا باشید...